fbpx

Referenssi: Kylmäteräs Oy

Brändi – yritysilme – verkkosivusto

Omistajanvaihdoksen myötä uudistunut Kylmäteräs haastaa perinteiset teräskalustevalmistajat osaavan suunnittelutiiminsä sekä ketterän toimintansa avulla. Viilattu brändi ja uusi yritysilme tuovat esiin yrityksen vahvuudet ja mahdollistavat kilpailijoista erottautumisen.

Yhteistyö käynnistyi tutustumisella

Ensimmäinen tapaaminen sujui molemminpuolisen tutustumisen merkeissä. Kuulimme Kylmäteräksen tilanteesta sekä tavoitteista ja keskustelimme, kuinka tavoitteisiin voitaisiin markkinoinnin vauhdittamana päästä. Tutustumispalaverin edetessä markkinointitoimenpiteiden tarve alkoi selkeytyä. Teimme palaverin päätteeksi kiinteähintaisen tarjouksen yrityksen brändin sekä yritysilmeen kehittämisestä ja uuden verkkosivustoversion tuotannosta.
"Aluksi oli järkevää istua alas ja selvittää meidän todelliset tarpeet, minkä jälkeen alettiin vasta tekemään" kertoo Kylmäteräksen toimitusjohtaja Tomi Vinni.

Brändiuudistuksen startti

Brändiuudistuksen lähtölaukauksena toimi Kylmäteräksen tiloissa pidetty brändiworkshop, jossa määrittelimme yrityksen kohderyhmät ja ostajapersoonat, kilpailuedut ja erottautumistekijät sekä brändin mielikuvaan liittyvät elementit. 
"Tiesimme vanhojen sivujen olevan vanhentuneet, mutta emme aluksi osanneet oikein sanoa mitä halusimme. Tekon tiimi osasi kuitenkin esittää oikeita kysymyksiä, joiden avulla he saivat punaisen langan meistä ulos" kertoo Tomi Vinni.

Brändin ydinviestien ja verkkosivustosuunnitelman tuotanto

Tuotantomme ensimmäinen vaihe piti sisällään yrityksen ydinviestien tuotannon sekä verkkosivuston tyyli- ja rakennesuunnitelman. Suunnitelmamme sisälsi idean uudesta brändihierarkiasta, jossa yrityksen suunnittelemat vakiokalusteet eriytetään oman tuotemerkin Proflow:n alle Kylmäteräksen kattobrändin sisällä. 
"Projektin toteutus oli stressitön, kun sivuston rakenteen ja tekstisisältöjen työstäminen jäi Tekon tehtäväksi. Meidän oli helppo vastailla kysymyksiin ja korjailla pieniä asiavirheitä" kertoo Vinni.

Yritysilmeen ja verkkosivuston toteutus

Yritysilmeen uudistus alkoi yrityksen logon modernisoinnilla. Verkkosivustolla käytettävän kuvamateriaalin kuvasi Kylmäteräksen oma luottovalokuvaaja. Kuvien sisällöt ja tyylit määritettiin tekemässämme kuvaussuunnitelmassa.
"Uusista nettisivuista on tullut paljon positiivista palautetta, ja niiden avulla erotumme nyt selkeästi muista kilpailijoista. Olemme saaneet positiivista palautetta myös meidän porukan yhteiskuvasta, johon onnistuttiin vangitsemaan aito metallipajan tunnelma" Vinni mainitsee.

Käy kurkkaamassa Kylmäteräksen yritysilmettä tästä (aukeaa uuteen ikkunaan)

Uusi sivusto toteutettiin Wordpress-tekniikalla, jotta sivuston sisältö olisi helposti päivitettävissä myös asiakkaan itsensä toimesta. Toimitimme Kylmäteräksen käyttöön ohjeen sivuston tekstien sekä kuvien päivittämiseen ja pidimme etäkoulutuksen asian tiimoilta.
"Ohjeet olivat todella selkeät, lyhyet ja ytimekkäät. Voi kun joka paikasta saisi tuollaisia ohjeita!" kertoo Kylmäteräksen toimistomummoksi itseään tituleeraava Tarja Mäkelä.

Yhteistyö jatkuu Markkinointikumppanuus-palvelun tiimoilta

Kylmäteräksen kasvutavoitteiden toteutuminen edellyttää rekrytointien ja koneinvestointien lisäksi myös tunnettuuden lisäämistä sekä uusasiakashankintaa markkinoinnin keinoin. Markkinointikumppanuus-palvelumme on mahdollistanut Kylmäteräkselle markkinoinnin veto- ja toteutusvastuun ulkoistuksen sovitun budjetin puitteissa.
Lue lisää Markkinointikumppanuus -palvelustamme täältä.

Haluatko kehittää yrityksesi markkinointia?

Laita viestiä!

    Kuinka ottaisimme sinuun yhteyttä?

    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram